3 časté chyby pri chudnutí

Pri chudnutí ľudia často robia 2 veci, o ktorých si myslia, že im pomôžu schudnúť, ale opak je pravdou. Navyše k tomu zabúdajú na jednu veľmi dôležitú vec, ktorá im naopak schudnúť pomôže. 

Ak chcete vedieť o čom hovorím, pozerajte video, alebo čítajte ďalej.

More...

1

Veľmi rýchle priškrtenie jedla

Veľa ľudí si myslí, že na to aby schudlo musí hladovať. V snahe schudnúť, prvé čo urobia je, že si príliš uberú zo stravy.


No aký je vlastne výsledok tejto zmeny?


V prvom rade začnú byť hladní a nervózni z toho, že málo jedia. 

Uvidia hneď úbytok pár kg na váhe. Povedia si Wau, super, už chudnem funguje to.

 

No v skutočnosti to čo schudli nie je tuk. Vďaka tomu, že začali málo jesť, sa vyčistil ich žalúdok a črevá. Klesol im cukor (nazýva sa glykogén), ktorý bol uložený vo svaloch, ako zásoba energie.


Tým, že začali jesť menej, táto zásoba sa rýchlo spotrebuje. 1 g glykogénu, na seba viaže 3 g vody. To znamená, že sa z ich tela odplaví aj voda. Vďaka tomu, hneď schudnú niekoľko kg.


Čo sa sa stane ale po týždni hladovania?


Presnejšie sa to začína diať už po 72 hodinách. Začne sa prejavovať náš obranný mechanizmus, ktorý nám v minulosti umožnil prežiť dlhé obdobia hladu.


Telo si zníži svoj metabolizmus. Zníži množstvo kalórií, ktoré potrebuje na svoje prežitie, aby dokázalo vyžiť s tým čo má. Začne si viac chrániť tuk, keďže je pre neho dôležitým zdrojom energie a v prípade núdze sa radšej začne zbavovať svalov, keďže svaly spotrebuvávajú veľa energie.


Aký bude teda výsledok chudnutia hladovaním? Asi taký, že po prvých úbytkoch na váhe sa chudnutie spomalí alebo zastaví úplne. Schudnúť ďalšie kg bude následne veľmi ťažké. 


Moja skúsenosť: Ja sám som mal 20 kg nadváhy, ktorú som pribral počas strednej školy. Na začiatku vysokej školy sa mi ich podarilo schudnúť a tým sa začala moja kariéra v klasickej kulturistike. 


Keď som začínal so súťažením, ešte som tomuto princípu správne nerozumel. Pripravoval som sa na svoju prvú súťaž. 

Po 3 mesiacoch tvrdej diéty som už nemohol schudnúť. Váha nešla dole.

Ja som sa, ale potreboval vojsť do svojej súťažnej váhy. 

Stále menej som jedol a stále viac cvičil, ale vôbec nič. Ani po dvoch týždňoch sa váha nepohla.


Bol som zúfalý. Tesne pred súťažou som šiel na svadbu s mojou novou priateľkou. Povedal som si, že si svadbu užijem a normálne si doprajem všetko čo na svadbe budú podávať, aj s koláčmi.


Po takomto dobrom dni mi o dva dni na to váha konečne klesla. Nechápal som to.


Ako to, že hladovaním som nedokázal váhu znížiť a keď si doprajem dostatok jedla schudnem?


Proste sa moje telo prestalo brániť, lebo dostalo dostatok jedla. To bolo znamenie, že nie som v ohrození, že mám čo jesť.

2

Veľa kardio cvičenia bez silového tréningu

Ďalší častý nesprávny postup pri chudnutí.

Ľudia si položia otázku: čo mám robiť, keď chcem schudnúť? 


Odpoveď: začnem behať vonku, alebo vo fitku na páse. Prípadne si tam dám iné kardio cvičenie. Napríklad bicyklovanie alebo cvičenie vo fitnes centre na orbitreku. 


Ďalšia varianta sú dlhé aerobikové cvičenia, kde celý čas idete naplno, koľko len vládzete. 

Štandardne je to 1 hodina tréningu, po ktorej sa, aj keď spokojný ale úplne vyčerpaný odplazíte. 


Hneď ďalšia otázka je: koľko je asi potrebné cvičiť?

Odpoveď: čím viac tým lepšie. 


Niekedy padne aj tretia otázka: a čo posilňovanie?

Odpoveď: Nie. Veď z toho rastú svaly, to ešte priberiem.


Výsledok takej snahy je okrem rýchleho vyčerpania, pretrénovania a zvýšeného rizika zranenia aj rýchly pokles váhy.


Možno si poviete super, veď to chcem.


Otázka znie: ale prečo váha rýchlo klesá?


Pretože, tuk ide dole? Žiaľ nie. Pretože pálite veľa svalov a svaly sú ťažšie ako tuk.


Veľa kardio cvičenia, vytvorí v našom tele veľa stresového hormónu kortizol. Ten spôsobí úbytok svalovej hmoty. 


Dôležité je si uvedomiť, že svalová hmota nám pomáha chudnúť.


Čím viac svalov máte, tým viac kalórií prirodzene spálite aj bez námahy. Svaly sú energeticky náročné. Preto vašim cieľom je udržanie svalovej hmoty.

V tom lepšom prípade ju ešte zvýšiť a nie ju spáliť dlhými nekonečnými behmi. 

3

Minimálny príjem bielkovín

Málo bielkovín často vídam najmä pri ženách, ktoré chcú schudnúť. Nemajú radi mäso, ryby a ani vajíčka nejako nemusia.


Doplnky výživy nepoužívajú.

V tom je výborným pomocníkom proteínový nápoj. Nakoniec ani z rastlinných zdrojov nezískavajú dostatok bielkovín. 


Neuvedomujú si, že práve bielkoviny sú v snahe schudnúť veľmi dobrý pomocník.


Majú najväčší sýtiaci efekt. V čase keď máte menej jedla, vám dajú väčší pocit sýtosti ako iné potraviny.

Majú najväčší termický efekt.


To znamená, že 20 - 30 % z prijatej energie sa využije na ich trávenie. Vďaka tomu reálne príjmeme o 20-30 % kcal menej.


Ochraňujú svalovú hmotu a pomáhajú pri regenerácií.


Už som spomínal aké sú svaly dôležité pre naše chudnutie.

Práve bielkoviny, nám pomáhajú udržať si svaly aj v období chudnutia.


Je dôležité spomenúť, že hoci sú bielkoviny veľmi dôležité, netreba to s nimi preháňať. Príliš veľa bielkovín, môže tiež škodiť. Takže určite neodporúčam iba bielkovinové diéty. 


Ak chcete vedieť ako si správne nastaviť svoju stravu a cvičenie, všetko dôležité som pre vás zhrnul v mojej knihe


Nájdete tam presné postupy, rady a aj úlohy, ktoré vám pomôžu pri chudnutí. Navyše, ak sa budete riadiť radami v mojej knihe, schudnete a svoje výsledky si aj udržíte.  


značky:

kniha, video tipy


Mohlo by sa vám páčiť

Zdravý tiramisu pohár

Prečo najčastejšie zlyháva chudnutie

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Novinka!

Tajomstvo trvalo štíhlej postavy

Správne nastavenie mysle, stravy a pohybu vám pomôže získať vysnívanú postavu a udržať si ju. Súčasťou knihy sú rady úspešných ľudí a inšpiratívne príbehy.

>